FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
ROZRZĄD PASEK I WSZYSTKO Z TYM ZWIĄZANE
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » ROZRZĄD PASEK I WSZYSTKO Z TYM ZWIĄZANE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Nie 13:34, 16 Gru 2018    Temat postu:

Kolega Samad ma rację. Może dojść do przesunięcia faz rozrządu w prawej głowicy (prawa to ta gdy siedzimy na motocyklu i tak patrzymy) w przypadku zastosowania większej (albo mniejszej) rolki prowadzącej. Pytanie tylko czy takie przesunięcie dałoby się zniwelować np. przestawieniem prawego koła rozrządu o jeden ząbek aby zgrać znaki na kole i obudowie. Kilkustopniowe różnice w fazach rozrządu nie są niczym niezwykłym w silnikach wielocylindrowych a są spowodowane np. różnicami w ustawieniu luzów zaworowych w dopuszczalnych granicach. O ile pamiętam wydechowe zawory w ST1100 mogą mieć od 0,22 do 0,29 mm luzu a to daje kilkustopniowe różnice w początkach otwarcia zaworu wydechowego między poszczególnymi cylindrami gdyby jakieś miały 0,22 a inne 0,29 mm luzu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sąsiad
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Górki Wielkie

 Post Wysłany: Wto 14:01, 18 Gru 2018    Temat postu:

Rolka kierunkowa, prowadząca paska rozrządu SKF VKM 81201 zmodernizowana. Dystans zrobiłem ze starej, oryginalnej rolki. Wyciągnąłem środek (pierścień wewn), obciąłem i wyrównałem magnesówką na odpowiedni wymiar. Pasuje idealnie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Wto 19:08, 18 Gru 2018    Temat postu:

Sąsiad skoro masz to na świeżo podaj wymiary,choć jeżeli to ze starej wystarczy jaką grubość ma podkładka,dystans.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sąsiad
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Górki Wielkie

 Post Wysłany: Wto 19:56, 18 Gru 2018    Temat postu:

Tuleję wewnętrzną obcinałem bazując na płaskiej powierzchni na wymiar około 9,5mm. Tak ucięty dystans włożyłem do nowej rolki płaskim denkiem właśnie, a obciętą krawędź do korpusu silnika. Pod łeb śruby należy podłożyć cienką podkładkę.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Śro 10:40, 09 Sty 2019    Temat postu:

Rolka SKF VKM 81201 nie przypadła mi do gustu, mizernie wygląda.Również jestem na etapie wymiany rozrządu skoro i tak trzeba korzystać z usługi tokarza to postanowiłem użyć rolkę do VOLVO 340 MAPCO 23153 cena 57 zł + przesyłka. Jak wróci od tokarza podam wymiary toczonego dystansu i dam zdjęcia.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacekronin dnia Śro 10:44, 09 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 15:21, 16 Sty 2019    Temat postu:

samad napisał:
Panowie bardzo proszę czytać ze zrozumieniem i zastanówcie się troszkę zanim coś w temacie "mądrego " napiszecie

Jacekronin - guma to guma - może nie od majtek, może bardziej wzmocniona , a jednak -- przykładem jest rozwiązanie Opla Daewoo gdzie napięcie paska było realizowane napinaczem z wewnętrzną sprężynom - po założeniu nowego paska i napinacza wypust części ruchomej napinacza pokrywał się z wycięciem V części stałej - po przebiegu około 50-60 tys pasek wyciągał się na tyle, że sprężyna napinacza była w stanie spoczynku, bez wstępnego napięcia -- dalsza jazda powodowała przeskok paska i awarię silnika - a jeśli nadal jesteś niedowiarkiem to porównaj długość paska rozrządu nowego do starego ( tak powyżej 60 000 km) z jakiegokolwiek samochodu - jak nie wiesz jak to zrobić chętnie służę pomocą , ale już poza forum -------- a tak na marginesie w poście do Romana wszystko wyjaśniłeś prawidłowo -tylko chyba nie wszyscy to prawidłowo zrozumieli.

jerzyk - wiem, że to sobota i zmęczenie daje znać o sobie -- po pierwsze nie piszę o czasach otwarcia - bo są nie zmienne i zależą od wałków rozrządu - natomiast piszę o przesunięciu początku otwarcia zaworów głowicy prawej względem założeń producenta w stosunku do głowice lewej----

Nie piszemy tu o skrajnościach, że napinacza zabraknie lecz co powoduje założenie większej lub mniejszej rolki napinacza konkretnie w st1100, i tak dla lepszego zrozumienia proponuję przeprowadzić proste doświadczenie

Bierzemy sznurek (to nasz pasek rozrządu)- deskę (to nasz blok silnika) --pięć gwoździ (to nasze koła zębate i owa rolka prowadząca) -- na dolnej części deski wbijamy pierwszy gwóźdź i mocujemy sznurek na stałe (to nasz wał korbowy) - drugi gwóźdź montujemy w połowie deski po prawej stronie i owijamy jeden raz sznurek ( to nasz pompa płynu chłodzącego) --- trzeci gwóźdź montujemy na górnej części deski po prawej stronie i zawiązujemy sznurek ( to jest nasze koło zębate lewej głowicy - proszę nie pytać dlaczego zawiązujemy ten sznurek - jest to stała zależność wynikająca z ilości zębów paska rozrządu pomiędzy wałem , a kołem zębatym wałka rozrządu lewej głowicy i w tym wypadku nic się nie zmienia) --- teraz najważniejsze ,montujemy czwarty gwóźdź w połowie szerokości deski poniżej gwoździa trzeciego i przekładamy nasz sznurek pod gwoździem ( to nasza nieszczęsna rolka prowadząca) ---- montujemy piąty gwóźdź w górnej części deski po lewej stronie powyżej czwartego gwoździa i zakładamy na niego koło-krążek - coś co będzie naszym kołem rozrządu prawej głowicy -- na górną część koła zakładamy nasz sznurek - lewą ręką napinamy sznurek - i kleimy sznurek do koła na końcu z lewej strony- teraz robimy znaki na kole i na desce - tak żeby się pokrywały ------- następnie proszę włożyć cokolwiek pomiędzy czwarty gwóźdź a nasz sznurek (to nasza większa rolka prowadząca) - a teraz proszę zwrócić uwagę co się stało z naszym kołem "prawej głowicy" i znakami na kole i desce..............

Proszę wybaczyć" język" jakim się posługiwałem - doświadczenie robiłem z moją 5-letnią wnuczką - jej się udało
Very Happy , a Wam Panowie jak poszło Laughing

Nie byłbym sobą, gdybym nie sprawdził tego organoleptycznie, dlatego i moja odpowiedź dopiero teraz. Doświadczenie robione wraz z kolegą mechanikiem, u którego na warsztacie znalazła się PE do wymiany rozrządu.
Żeby się zbytnio nie rozpisywać, powiem tak; wielkość a więc mówimy tu o średnicy koła prowadzącego, do pewnego stopnia NIE MA absolutnie znaczenia dla początku otwarcia zaworów. Tak prawej jak i lewej strony. Gdzie jest ten stopień? Jest tam, gdzie wielkość (średnica rolki) a raczej długość paska na odcinku pomiędzy kołem wału a kołem wałka, może zakłócać odpowiednie zazębianie. Jednak po przejściu tej średnicy, znów wracamy do początku. Ogranicza nas tylko ilość miejsca. Takie zmiany były by możliwe przy zmianie ilości zębów na pasku a co za tym idzie jego długości. Wtedy po obu stronach byłby problem. Tutaj jednak długość paska się nie zmienia. Zmienia się tylko linia prowadząca a raczej jej krzywizna. W Twoim doświadczeniu ze sznurkiem tak jest.
Co do doświadczenia ze sznurkiem, to przyjąłeś błędne założenie., właśnie odnośnie długości/ odległości sznurka. Owszem, jeżeli najpierw założymy pasek i ustawimy odpowiednio rozrząd a potem będziemy do tego dopasowywać koło, to może być i będzie problem, bo właśnie zmienia się ta długość/odległość pomiędzy kołami wału i wałków rozrządu. Natomiast jeżeli najpierw ustalimy koło prowadzące i dopiero założymy pasek, czyli będziemy się trzymać poprawności technologii montażu rozrządu, to nic takiego nie będzie miało miejsca. Oczywiście, jeżeli nie będziemy mieli pecha i nie trafimy za pierwszym razem właśnie na taką średnice rolki, która nam (skróci lub wydłuży skok zębów). Pisze to oczywiście w nawiasie, bo mam nadzieję że wszyscy wiedzą co mam na myśli, bo napisałem to wyżej. Jeżeli nie, to mogę rozwinąć.
Morał też z tego taki, że lepiej pisać o mechanice w sobotę rano, niż w sobotę późną nocą Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Śro 15:46, 16 Sty 2019, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Śro 23:34, 16 Sty 2019    Temat postu:

jerzyk - sorki - morał z tego taki, że z kolegą mechanikiem za mało piwa wypiliście Very Happy - błędne założenia w całości wypowiedzi.... i nie będę tego tematu rozwijał dalej - wszystko już wyjaśniłem.
Moje zaproszenie dla Ciebie ciągle aktualne - na warsztacie zawsze znajdziesz st 1100 .
Doświadczenia ze sznurkiem nie zrobiłeś, ( a nawet gdyby to je oblałeś) - w tym temacie możemy rozmawiać o każdej porze dnia i nocy.

Mój opis wyjaśniał jaki wpływ ma wielkość rolki prowadzącej na ustawienie rozrządu (głównie lewej głowicy - patrząc od strony rozrządu ) i początek otwarcia zaworów , nie było mowy jaki wpływ ma takie ustawienie na samą pracę silnika czy jakie będą tego skutki - to już zupełnie inny temat.

Jeżeli jeszcze ktoś czegoś nie zrozumiał, przy najbliższym spotkaniu możemy zrobić takie doświadczenie w prosty sposób i omówić temat dla zainteresowanych ze szczegółami przy dobrym whisky .Laughing , a wnioski i morały lepiej niech każdy wyciąga sam dla siebie Wink

Pozdrowienia dla czytających po nocach Laughing


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 9:53, 17 Sty 2019    Temat postu:

Andrzej, po pierwsze, to nie kwestionuje Twojej wiedzy ani umiejętności w zakresie mechaniki. Masz świetną opinię na tym ale i innych forach. Ja zresztą uważam podobnie. Po drugie, temat bym olał gdyby nie to , że odnosisz się w nim do mnie osobiście. W tym poście również próbujesz coś sugerować, chociaż nie znasz człowieka. Po trzecie, błądzić jest rzeczą ludzką i zdarza się najlepszym. Ważne żeby umieć się do tego przyznać. Po czwarte, napiszę to jeszcze raz; pasek ma zęby które obracają koła. Rolka prowadząca jest gładka i pracuje po stronie gładkiej pasa. Przesuniecie/obrót paska na wale o jeden ząbek,dwa, trzy itd. powoduje taki sam skutek na kołach wałka/wałków rozrządu. Tak jest i nic tego nie zmieni. No chyba że wykażesz to stricte organoleptycznie że jest inaczej.
Ja ze swej strony kończę te jałową dyskusje, bo jak na razie do niczego ona nie prowadzi. Oczywiście, za zaproszenie dziękuje i pewnie Cie kiedyś przy okazji odwiedzę. Podejrzewam jednak, że wcześniej będziemy w kontakcie telefonicznym, przy omawianiu bieżącego, nagłego problemu.
P.S. Strony motocykla, zawsze określamy z pozycji kierującego. Więc jeżeli piszesz o lewej stronie patrząc od strony rozrządu, to faktycznie jest to strona prawa. Dobrze byłoby się trzymać tej terminologi żeby nie wprowadzać niepotrzebnego zamieszania ze stronami.
pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Czw 9:54, 17 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pią 2:31, 18 Sty 2019    Temat postu:

Brak słów Shocked - czytający ze zrozumieniem już dawno doszli do odpowiednich wniosków - szkoda mojego czasu i zaśmiecania tego tematu = prościej tematu wyjaśnić się nie da.
Ps:
Nie oceniam wiedzy kolegi mechanika - piszemy o dwóch zupełnie innych skutkach zastosowania rolki prowadzącej innych rozmiarów niż oryginał Exclamation - wszystko co miałem do powiedzenia, już napisałem - wystarczy przeczytać jeszcze raz ( ze zrozumieniem Idea Exclamation ) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Pią 21:54, 18 Sty 2019    Temat postu:

Witam,panowie robi się trochę nerwowo więc może uda mi się wnieść do tematu trochę spokojności. Tak jak pisałem wcześniej w tym temacie jestem już po wymianie rozrządu i zastosowałem pasek gates 5048 - 40 zł. rolkę prowadzącą od VOLVO 340,MAPCO 23153 - 57 zł ALLEGRO,rolka jest idealnie średnicy 50 mm tak jak oryginalna,szerokości 31 mm co w niczym nie przeszkadza i mieści się bez problemu,napinacz oryginalny.Do rolki dotoczona została tulejka z kołnierzem wymiary takie jak na jednym ze zdjęć pod podanym linkiem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Skoro można dobrać rolkę o średnicy 50 mm to bez zasadne wydają mi się dywagacje na temat rolek większych lub mniejszych i jak to się odniesie do ustawienia wałków rozrządu.Całość poskładana i śmiga aż miło.Koszt tulejki to 0,7l u znajomego tokarza więc chyba się opłaca. Mam nadzieję że te informacje przydadzą się dla kogoś kto wymianę rozrządu ma przed sobą.
Pozdrawiam wszystkich.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
żyszkoś
junior
junior


Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: mazowieckie / łódzkie

 Post Wysłany: Sob 14:00, 19 Sty 2019    Temat postu:

A tak z czystej ciekawości - o ile taniej wyszło?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Sob 15:43, 19 Sty 2019    Temat postu:

Części oryginalne ; pasek 280 zł ,rolka 300 zł, napinacz 400 + koszty przesyłki, więc łatwo możesz policzyć,oczywiście nie doliczam robocizny bo wymieniłem sam,jednak myślę że za wymianę fachowiec policzy 300- 500 nawet PLN.Na samym pasku i rolce zaoszczędziłem około 450 + robocizna.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacekronin dnia Sob 15:51, 19 Sty 2019, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Cobra
junior
junior


Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WARMIA

 Post Wysłany: Czw 17:40, 31 Sty 2019    Temat postu:

Rozrząd w/g książki wymiana co 150 tyś km przy oryginale co daje 5 - 7 lat jazdy więc oszczędność to kwestia indywidualna. A co z pompą wody przy wymianie rozrządu? Nie powinno się jej wymieniać?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Czw 18:14, 31 Sty 2019    Temat postu:

ja regenerowałem

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Czw 20:26, 31 Sty 2019    Temat postu:

" ja regenerowałem " to trochę mało napisz jaka kwota i gdzie, takie informacje są naprawdę przydatne jeżeli ktoś będzie szukał,co do tego czemu nie wymieniałem pompy to poprzedni właściciel musiał wymienić ją i nie starczyło mu na resztę więc dla mnie pozostało zweryfikować resztę.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Czw 20:47, 31 Sty 2019    Temat postu:

Już o tym pisałem na forum ,opcja szukaj i pewnie wyskoczy- trochę inwencji własnej, po co pisać kilka razy o tym samym. ale gdyby nie wyskoczyło: na forum zdecydowanie polecają Kruszyn k. Bolesławca (dane w google) można wysłać -rok gwarancji. ja regenerowałem w P-niu bo mi się spieszyło, z innych względów i tak nie było szybciej Wink . P-ń Nowosolska - pół roku gwarancji (dane w google) dużo nie zrobiłem od tego czasu (8000 km ) ale nic się nie dzieje. gwarancja rok czy pół to i tak z dupy bo pewnie tyle wytrzyma każda.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prawdziwy pies dnia Czw 20:52, 31 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Cobra
junior
junior


Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WARMIA

 Post Wysłany: Sob 22:44, 16 Lut 2019    Temat postu:

Regenerować nie chcę bo nie chodzę na skróty, ale nowa nie jest dostępna?
A może ktoś ma namiar na nową pompę wody do 1100? Szkukałem i nie mogę namierzyć.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 23:47, 16 Lut 2019    Temat postu:

Zapytaj o nową w serwisie. Mają i chętni ci ją sprzedadzą. Potrwa to kilka dni, bo muszą ją sprowadzić.Ale skoro nie chcesz na skróty, to rozumiem, że te dodatkowe kilka dni, nie zrobi ci różnicy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Nie 16:53, 17 Lut 2019    Temat postu:

Według katalogu który znalazłem link poniżej cena nowej to 235$ to około 920 zł po średnim kursie na dziś + ewentualna przesyłka z za oceanu nr. katalogowy 19200-MAJ-G20 ;

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2521
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 20:34, 17 Lut 2019    Temat postu:

... i jeszcze cło. No ale jak kto woli Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Cobra
junior
junior


Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WARMIA

 Post Wysłany: Nie 21:37, 17 Lut 2019    Temat postu:

A kolczaste jak zwykle. Aby napisać byle co, ale nic konkkretnego. Serwis sprawdziłem i o dziwo nie mogą lub nie chcą sciągnąć. a pytanie konkretne.

Jacekronin OK.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Nie 21:56, 17 Lut 2019    Temat postu:

Jeżeli przemyślisz opcje regeneracji zaglądnij tu;

[link widoczny dla zalogowanych]

tanio nie jest fakt,ale może udało by się od tego gościa zarwać namiary gdzie regenerował.Wcześniej przeglądałem kiedyś forum.

Znalazłem na forum; " Zrobiłem regenerację w Kruszynie k/ Bolesławca. Zrobiona na drugi dzień, koszt z tego co pamiętam koło 160zł tel. 601 555 424 " - post z 2015r.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacekronin dnia Nie 23:08, 17 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Miras
NOWY
NOWY


Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Sob 11:18, 02 Mar 2019    Temat postu:

Podajcie proszę jaką siłą (momentem) dokrecic rolki w rozrzadzie. Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Nie 13:30, 03 Mar 2019    Temat postu:

Ja dokręciłem tak ;

- rolka prowadząca 40 Nm
- napinacz 30 Nm

ale zaglądnij tu ; [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Miras
NOWY
NOWY


Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Wto 19:30, 05 Mar 2019    Temat postu:

Wreszcie coś. Wielkie dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkworc
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 23:01, 11 Mar 2019    Temat postu:

Podsumowując Lata dyskusji nad rozrządem do st 1100:

Stary pasek jest wypracowany i znaki na kołach rozrządu się nie pokrywają, Po założeniu nowego paska fabryczne znaki idealnie się pokrywają, czyli jak ktoś mazakiem sobie coś..... to później zdziwiony że nowy pasek gatesa nie pasuje Smile
Wymieniłem rozrząd na częściach zakupionych za 180zł.
1) Pasek Gates 5048
2) Rolka optimala O-N887 plus tulejka od kolegi Jacekronin, dzięki Very Happy
3) Napinacz VKM 73200 plus pierścień fi 30mm x fi 38mm x 10mm
Z nowego napinacza blachę trzeba zdjąć i wyrzucić. Z oryginalnego blachę zdjąć na gorąco aby jej nie uszkodzić. Oryginalną blachę nabijamy na średnicę fi 38 tulei. Średnica fi 30 na nową rolkę należy zrobić pasownie luźną tak aby była możliwość korekcja ustawienia blachy do fasolki. Całość łączymy klejem do osadzania łożysk.

Średnica rolki prowadzącej ma znaczenie na ustawienie wałków rozrządu.
Średnica rolki napinacza, już nie wpływa na ustawienie kół.

Blacha napinacza nie służy do utrzymywania rolki w razie poluzowania śruby- śruba luźna =przeskoczony rozrząd.

Proszę oszczędzić komentarzy o oryginalnych częściach ponieważ nie o to w tym temacie chodzi. Każdy ma prawo wyboru Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Wto 9:57, 12 Mar 2019    Temat postu:

Drogo nie wyszło ale ja przy rozrządzie, jakimkolwiek, wolę nic nie robić klejem

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacekronin
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice

 Post Wysłany: Wto 19:48, 12 Mar 2019    Temat postu:

Z tym " klejem " , to chyba przesadziłeś,reszty się nie czepiam,jeżeli coś ma być osadzone to tylko na pasowne,toczone części nie inaczej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacekronin dnia Wto 19:57, 12 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkworc
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 21:45, 17 Mar 2019    Temat postu:

Klej,...
.... trzyma jak spaw, wiem co piszę.
Po drugie nie bez znaczenia jest fakt iż blacha służy wyłącznie do napięcia paska i ewentualne puszczenie połączenia kleju nie wywoła żadnych skutków negatywnych.
Równie ciężko to laikowi wytłumaczyć, jak fakt przestawienia kół Rozrządu za przyczyną innej Średnicy koła prowadzącego- wałkowany i tłumaczony dziesiąt razy

Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
redtyper
NOWY
NOWY


Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 6
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 19:40, 28 Lip 2019    Temat postu:

Witajcie,
Mógłby ktoś potwierdzić czy dobrze rozumiem serwisówkę :
- Ustawiamy wał na znaku kropki
- Ustawiamy prawe koło wałka rozrządu na znaku wycięcia
- Ustawiamy lewe koło wałka rozrządu na znaku wycięcia

Lewe koło ustawione na znaku ma w tym momencie naciskać na zawory? Bo tak mi wychodzi, gdy ustawiam go na znaku.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » ROZRZĄD PASEK I WSZYSTKO Z TYM ZWIĄZANE
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group